4 idei pentru un mic dejun sanatos

Cu totii stim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dar ce ne facem cand nu avem suficient timp pentru pregatirea acestuia? Foarte simplu: ne planificam cu o seara inainte ce vom manca in dimineata urmatoare.
Alimentele noastre de baza pentru o dimineata reusita sunt urmatoarele: avocado, oua, paine integrala, rosii, branza, uleiul de masline extravirgin, sucul de portocale si din cand in cand ceapa rosie. Am renuntat la carnea procesata, gen sunca sau crenvurştii. In fiecare duminica, fierbem cateva oua si le pastram in frigider (un articol foarte interesant despre consumul oualelor). Incercati sa va treziti 15 minute mai devreme pentru a avea parte de un mic dejun sanatos, oferindu-i organismului energia necesara pentru intreaga zi.

1. Mic dejun cu avocado, mozzarella si rosii (un fel de salata tricolor)
Avem nevoie de 1 rosie, spalata si taiata felii. Fructul de avocado se taie pe jumatate, apoi se taie felii transversale. Mozzarella se scoate din punga, apoi se taie felii. Le aranjam pe farfurie, le stropim cu ulei de masline extravirgin, putina sare roz de Himalaya si piper negru, proaspat macinat.

Idei pentru un mic dejun sanatos

2. Mic dejun cu avocado si ou fiert + ceapa rosie si putina branza sfaramata
Fructul de avocado se taie pe jumatate, dupa care se pune intr-un bol. Adaugam branza (feta, telemea) sfaramata, 1 lingurita ceapa rosie, taiata marunt, sare roz de Himalaya si putin ulei de masline extravirgin. Le amestecam bine, pana obtinem o pasta. Adaugam si oul fiert, curatat si taiat cubulete. Amestecam din nou. Se serveste cu paine prajita integrala sau crackers de secara.

Idei pentru un mic dejun sanatos

3. Oua jumari (papara) cu branza telemea si scones cu faina integrala
Intr-un castron se bat 2 oua, impreuna cu un praf de sare, piper, 2 linguri de branza telemea rasa si 1 lingura de lapte. Punem pe foc o tigaie unsa cu ulei de masline extravirgin si turnam amestecul de oua. Le lasam la foc mic, amestecand continuu, pana se coaguleaza si capata consistenta dorita. Reteta de scones cu faina integrala o gasiti aici.

Idei pentru un mic dejun sanatos

4. Guacamole cu ce gasesti prin frigider
Fructul de avocado se taie pe jumatate, se scoate pulpa cu ajutorul unei linguri si pune intr-un bol. Se sfarama cu furculita, dupa care se adauga 1 mana de rosii cherry (tocate), 1 lingura ceapa rosie sau alba (tocata) + ulei de masline extravirgin, sare roz de Himalaya, putin piper (proaspat macinat) si 1 lingurita zeama de lamaie. Ideal ar fi si niste coriandru tocat, dar noi nu aveam in dimineata respectiva, asa ca a fost foarte bun si fara. Se serveste cu paine prajita integrala, scones cu faina integrala sau crackers.

Idei pentru mic dejun sanatos

In lista de mai jos, puteti gasi alte sugestii pentru un mic dejun sanatos sau pentru o gustare rapida si sanatoasa.

Crostini cu avocado, branza feta si ceapa verde

Bruschete cu avocado, mozzarella si rosii

Hummus şi hummus

Diverse omlete

Comentarii de pe Facebook
Print Friendly

Distribuie:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *